Od outsider贸w do faworyt贸w. Podsumowanie czwartego dnia pr贸b!馃嚞馃嚜馃嚘馃嚤馃嚨馃嚬馃嚙馃嚞馃嚝馃嚠馃嚤馃嚮馃嚚馃嚟馃嚛馃嚢

JAK WYGL膭DA艁 CZWARTY DZIE艃 PR脫B NA AHOY ARENIE W ROTTERDAMIE? KTO ZAPUNKTOWA艁, ZASKOCZY艁, A KTO SPAD艁 W NOTOWANIACH?

Zacz臋li艣my niezwykle klimatycznie i spokojnie.聽Tornike Kipiani zawiesi艂 wysoko poprzeczk臋 – szczeg贸lnie doskona艂ymi wokalnymi umiej臋tno艣ciami. Wyst臋p stonowany, klasyczny ale m贸g艂 si臋 podoba膰. Wygl膮da na to, 偶e skazywany na pora偶k臋 Gruzin, podobnym wyst臋pem w p贸艂finale mo偶e zebra膰 sporo g艂os贸w. Niesamowit膮 przemian臋 przechodzi聽Anxhela Peristeri.聽Od momentu wyboru piosenki mo偶emy zaobserwowa膰 metamorfoz臋 zar贸wno samej wokalistki (ubi贸r i ruch sceniczny), piosenki聽Karma聽(na etapie poselekcyjnej postprodukcji) oraz w szczeg贸lno艣ci tego co widzimy na scenie. A tu zasz艂o WIELE zmian. Nie mamy ju偶 charakterystycznych Pan贸w w czepkach (baaaardzo na plus!). Dziennikarze ch贸rem okrzykn臋li wyst臋p nowym Fuego.

Przy trzeciej pr贸bie wr贸cili艣my do mocno klasycznych rytm贸w. Spokojna ballada聽The Black Mamba聽przenosi nas w spokojne rewiry. Zd膮偶yli艣my si臋 ju偶 przyzwyczai膰 do charakterystycznego wokalisty聽Pedro Tatanki.聽Jest bardzo przyjemnie i koj膮co. Bez w膮tpienia takie rytmy s膮 potrzebne na konkursie. W prostocie jest metoda. Wraz z聽Victori膮聽pozostajemy w podobnych melancholijnych klimatach. Wykonanie wraz ze sceneri膮 艂膮czy si臋 pi臋knie w ca艂o艣膰. Ciekawe ciep艂e wizualizacje, pewny wokal. Cho膰 Bu艂garia wydawa艂a si臋 ciekawsza rok temu, to i w tym nie zawodzi.

By艂o spokojnie – czas na fajerwerki.聽Blind Channel聽po prostu rozpali艂 scen臋 w Rotterdamie. Zobaczyli艣my dok艂adnie to samo co w preselekcjach. No dobra – pomalowane na czerwono 艣rodkowe palce obu d艂oni cz艂onk贸w ca艂ego zespo艂u to co艣 czego wcze艣niej nie by艂o. Wysoka temperatura wyst臋pu, pirotechnika, jednym s艂owem petarda. Pojawi艂y si臋 zarzuty, 偶e Finowie nie wysilili si臋 za bardzo ale czy je艣li co艣 jest bardzo dobre to czy nale偶y to na si艂臋 ulepsza膰? Pewniak do fina艂u! Z awansem mo偶e mie膰 problem 艁otwa. I to nie dlatego, 偶e聽Samanta聽wypad艂a s艂abo – wr臋cz przeciwnie! Jest wyst臋p by艂 kolejnym pozytywnym momentem czwartego dnia. 艁otyszka to per艂a. Czy to najlepszy damski wokal w konkursie? Na pewno jeden z najmocniejszych – TOP 3! Pi臋kne kszta艂ty podczas wizualizacji, doskona艂a suknia w kolorze butelkowej zieleni, Samanta czuj膮ca si臋 swobodnie i pewnie na scenie. Tylko ta piosnka jaka艣 taka nie eurowizyjna. Czy trafi w gusta publiczno艣ci? Ci臋偶ko odgadn膮膰.

Wszyscy jednak z wypiekami na twarzy czekali na przedostatni tego dnia wyst臋p. Do akcji wkracza艂a Szwajcaria. Wielu zaskoczy艂o to co zobaczyli艣my. To by艂 wyj膮tkowo mobilny, futurystyczny i aktorski聽Gjon.聽Wykonanie oraz ca艂e opakowanie聽Tout L’Univers聽zosta艂o dopracowane w najmniejszym szczeg贸le. Nie dostali艣my Gjona przy fortepianie, a poruszaj膮cego si臋 pewnie po ciekawie zaaran偶owanej scenie, r贸wnie偶 z klimatycznymi wizualizacjami. Je艣li Szwajcaria by艂a faworytem, to wydaje si臋, 偶e jej akcje jeszcze troch臋 podskoczy艂y. To nie by艂o co艣 czego do tej pory nie widzieli艣my na Eurowizji w poprzednich latach ale na pewno nie do艣wiadczyli艣my podczas tegorocznych pr贸b. Monta偶, zbli偶enia, realizacja – mnie na my艣l przychodzi szwedzkie聽Heroes聽z 2015 roku. Dzie艅 zako艅czyli艣my… weso艂o. A jak偶e – z聽Fyr Og Flamme.聽Ch艂opaki nie zawiod艂y, cho膰 zaprezentowa艂y dok艂adnie to samo co ju偶 widzieli艣my. Te same stroje, ruchy i charakterystyczny taniec. Jeszcze chwila a Dania stanie si臋 dla mnie nie tylko s艂uchalna ale uro艣nie do miana “guilty pleasure”. Jest optymistycznie.

Od 艣rody startujemy od pocz膮tku 馃檪

PONI呕EJ RELACJA Z PR脫B, KT脫RA PROWADZONA BY艁A NA 呕YWO NA NASZYM FB.

馃嚞馃嚜10:00-10:30 Gruzja
Gruzin zaprezentowa艂 si臋 dzisiaj jako pierwszy. Wyst臋puje na scenie sam, a wizualizacje i ca艂y wyst臋p s膮 bardzo skromne, przez co sama piosenka wiele zyska艂a. T艂o przez ca艂y wyst臋p jest utrzymane w niebieskich kolorach, na g艂贸wnym ekranie s膮 prezentowane ciemne chmury, kt贸re robi膮 wra偶enie oraz wyrywkowe teksty z piosenki. W pewnym momencie Tornike siada na ma艂ym pode艣cie, a na arty艣cie wy艣wietlane s膮 teksty utworu. Wokalnie bez zarzut贸w, wokalista radzi sobie 艣wietnie. Moim zdaniem piosenka dzi臋ki takiej prostej oprawie wiele zyskuje. Podczas drugiego podej艣cia wokalista 艣piewa艂 sobie w r贸偶nych tonach i by艂o wida膰, 偶e mia艂 z tego frajd臋聽馃檪
馃嚘馃嚤 10:40-11:10 Albania
Podczas wyst臋pu Anxhely mia艂em wra偶enie, jakbym gdzie艣 to ju偶 widzia艂 i po chwili pierwsze skojarzenie, jakie mi wpad艂o do g艂owy to Fuego! Dziennikarze r贸wnie偶 zauwa偶yli ogromne podobie艅stwo. Anxhela wyst臋puje w srebrnej sukience, podobnej do Eleny z Cypru. Wizualizacje s膮 bardzo efektowe, przewa偶aj膮 kolory niebieski i czerwie艅 w formie wybuch贸w dymu na ekranie, pod koniec piosenki ca艂y ekran zmienia si臋 na kolor szary z dymem/chmurami?! Wokalnie ca艂kiem dobrze, chocia偶 niekt贸re wysokie tony moim zdaniem do poprawy. Ca艂y wyst臋p 艣wietnie komponuje si臋 z piosenk膮 i utwierdza mnie to w przekonaniu, 偶e Albani臋 zobaczymy w Wielkim Finale! Brawo! 馃檪
馃嚨馃嚬 11:20-11:50 Portugalia
Pocz膮tkowo obraz jest czarno-bia艂y a偶 do zako艅czenia pierwszego refrenu, nast臋pnie scen臋 o艣wietlaj膮 niebieskie 艣wiat艂a. Wokali艣cie towarzyszy na scenie pianista, dw贸ch gitarzyst贸w oraz perkusista. W trakcie drugiego refrenu na du偶ym ekranie pojawiaj膮 si臋 serca, piosenkarz idzie catwakiem w stron臋 ma艂ej sceny, a na transparentnym ekranie z boku pojawia si臋 grafika z dziewczyn膮, kt贸ra idzie ulic膮. Wokalista chwyta gitar臋, a t艂o na du偶ej scenie zmienia si臋 na ciep艂o pomara艅czowe z zarysami orkiestry. Wyst臋p dosy膰 przyjemny.
馃嚙馃嚞 12:00-12:30 Bu艂garia
Victoria siedzi na platformie przypominaj膮cej ska艂臋, scena pod ni膮 z kolei imituje wod臋. Wizualizacja dosy膰 prosta jednak bardzo efektowna. Dominuj膮 ciep艂e 艣wiat艂a oraz ciemne t艂o z gwiazdami. Z platformy, na kt贸rej znajduje si臋 piosenkarka, “tryska” dym, kt贸ry ma imitowa膰 strumie艅 wody, dodatkowo pod koniec wystepu platforma obraca si臋 w kierunku widowni. Sama wokalistka ubrana w szary kostium, co idealnie wsp贸艂gra z wizualizacjami i sam膮 piosenk膮. Wokalnie jest bardzo dobrze, przyjemnie si臋 s艂ucha tego wykonania. Dziennikarze w centrum prasowym pozytywnie komentuj膮 wyst臋p reprezentantki Bu艂garii. Wyst臋p bardzo dobry i zapewne w finale b臋dziemy mogli zobaczy膰 ponownie Victori臋 馃檪
馃嚝馃嚠 13:40-14:10 Finlandia
No i jest ogie艅 (dos艂ownie i w przeno艣ni)! 馃敟 Je艣li chcecie dowiedzie膰 si臋 jak wygl膮da艂 pr贸bny wyst臋p to od艣wie偶cie sobie ten z finlandzkich preselekcji Uuden Musiikin Kilpailu. Mamy w zasadzie to samo. Monta偶, najazdy kamery, wizualizacje, pirotechnik臋 i co najwa偶niejsze – t臋 sam膮 energetyk臋 i 艣wietny wokal. W przypadku Blind Channel nie ma znaczenia czy jest to ta艣ma czy wykonanie na 偶ywo. Nie kombinowali i chyba wyszli na tym najlepiej. Je艣li powt贸rz膮 to w p贸艂finale to jestem spokojny. Wydaje si臋, 偶e wyst臋puj膮 absolutnie bez stresu. Co zmienili? Niko Moilanen chyba popracowa艂 nad ko艅cowym rykiem 馃槈 Ca艂y zesp贸艂 ma te偶 pomalowane na czerwono 艣rodkowe palce obu d艂oni 馃槇
馃嚤馃嚮 14:20-14:50 艁otwa
Samanta zaczyna obr贸cona ty艂em do kamery. Ubrana w sukni臋 i r臋kawiczki w kolorze butelkowej zieleni (bardzo 艂adnie!). Wyst臋puje w towarzystwie trzech ch贸rzystek w tych samych kolorach, czarnych sp贸dniczkach i zielonkawych przy艂bicach. Je艣li kojarzycie wyst臋p Samanty z preselekcji z zesz艂ego roku to uk艂ad i koncepcja jest taka sama. I tu pierwszy zarzut. Wydaje si臋, 偶e brakuje tancerzy. Piosenka jest energetyczna, ma moc i wyst臋p cho膰 dw贸ch tancerek (przyp. limit 6 os贸b na scenie) by艂by wskazany. Brakuje nawi膮zania do teledysku lub wyst臋pu z Zelta Mikrofons 2021 (wrzucam w komentarzu do posta). Ca艂o艣膰 dope艂niona bardzo 艂adnymi z艂otymi wizualizacjami (wulkaniczne kszta艂ty) kt贸re nadaj膮 ekskluzywno艣ci. Kilka razy na ekranach pojawia si臋 znajomy akcent d艂oni z艂o偶onych w koron臋. Tym samym charakterystycznym i znanym z teledysku gestem Artystka zaczyna i ko艅czy sw贸j wyst臋p. Kamera podczas ca艂ego wyst臋pu pracuje spokojnie, bez chaotycznych ci臋膰. Samanta mocno eksperymentuje z wokalem podczas ca艂ego wyst臋pu. Wygl膮da jakby chcia艂a si臋 popisa膰 ale szczerze… ma czym! Diva przez du偶e D. Doskona艂y mocny, zadziorny i charakterystyczny wokal. Wida膰, 偶e czuje si臋 swobodnie i 艣wietnie si臋 bawi konwencj膮. Co za charyzma! Niepokoi mnie tylko przekonanie, 偶e nie s膮 to eurowizyjne rytmy i w p贸艂fina艂ach mo偶e by膰 ci臋偶ko. No i Ci tancerze…
馃嚚馃嚟 15:00-15:30 Szwajcaria
O rany… Jest WOW! Je艣li kto艣 mia艂 dreszcze podczas ogl膮dania teledysku to mo偶liwe, 偶e to samo poczuje podczas wyst臋pu w p贸艂finale. Przyznam, 偶e spodziewa艂em si臋 czego艣 zupe艂nie innego. Czego艣 na wz贸r Duncana i Arcade – spokojnego 艣piewaj膮cego Gjona przy fortepianie (tak jak nas przyzwyczai艂). Tymczasem mamy poruszaj膮cego si臋 Artyst臋 wykonuj膮cego minimalistyczny uk艂ad choreograficzny na przygotowanej z prostok膮tnych bia艂ych blok贸w scenie. Dopieszczona praca kamery z odpowiednimi zbli偶eniami na konkretne cz臋艣ci cia艂a. DOSKONA艁A gra 艣wiate艂 – biel przechodz膮ca w b艂臋kit. Realizatorsko na my艣l przychodzi wyst臋p Heroes M氓nsa Zelmerl枚wa. Stonowane wizualizacje imituj膮ce tafl臋 wody, bia艂y dym, a na ko艅cu doskonale zsynchronizowane z muzyk膮 dynamiczne efekty 艣wietlne. Ogl膮da si臋 to jak spektakl. A Gjon… perfekcyjny. Aktorsko i wokalnie bez zarzutu. Potrafi przekaza膰 niesamowite emocje. Wygl膮d do jakiego nas przyzwyczai艂 – specyficzny – burza lok贸w, szeroka koszula w艂o偶ona w spodnie. Realizacja ze szwedzk膮 precyzj膮! Faworyt stan膮艂 na wysoko艣ci zadania.
馃嚛馃嚢 15:40-16:10 Dania
C贸偶… podobnie jak Blind Channel tak i tutaj mamy kopi臋 z preselekcji. Kolorowo, neonowo, kiczowato. W zasadzie nic si臋 nie zmieni艂o. Ta sama praca kamery i te same stroje. Dw贸ch wykonawc贸w na osobnych ma艂ych wysepkach. Mamy te偶 charakterystyczny taniec i ma艂膮 wycieczk臋 g艂贸wnego wokalisty na ma艂膮 scen臋 w ko艅c贸wce piosenki. Neonowe geometryczne wizualizacje. Nic zaskakuj膮cego – jak by艂o tak jest! Lata 80′ pe艂n膮 g臋b膮.

ZAPRASZAMY DO 艢LEDZENIA NASZYCH SOCIAL MEDI脫W, ABY BY膯 NA BIE呕膭CO Z EUROWIZYJNYMI INFORMACJAMI!

INSTAGRAM聽
TWITTER
FACEBOOK

(藕r贸d艂o: eurovix.com, wiwibloggs.com, eurovision.tv)

About Pawe艂 Cerazy

No cze艣膰! Krakowianin z krwi i ko艣ci. Przed laty student Uniwersytetu Jagiello艅skiego na wydziale... filozoficznym. Fan Eurowizji odk膮d pami臋ta wi臋c od ok. 2003 roku i koncertu w Rydze. Pierwsze du偶e wra偶enie po wyst臋pie Ruslany z Wild Dances. Ulubiona scena - Kopenhaga 2014. Artysta - Mans Zelmerlow, wyst臋p - Eleni Foureira z Fuego oraz Marija 艩erifovi膰 z Molitva (do dzi艣 dreszcze!) kraj - Szwajcaria. Dziel膮cy Eurowizj臋 na t膮 taneczn膮 i balladyczn膮. Ciesz膮cy si臋 do momentu g艂osowania. Spec. ds. wydawniczych w jednym z krakowskich Muze贸w, a prywatnie zapalony bramkarz amator wyst臋puj膮cy w kilku zespo艂ach na r贸偶nych poziomach rozgrywkowych. Od niedawna licencjonowany trener pi艂karski UEFA C. Uwielbia pisa膰 w nocy.

Share

No cze艣膰! Krakowianin z krwi i ko艣ci. Przed laty student Uniwersytetu Jagiello艅skiego na wydziale... filozoficznym. Fan Eurowizji odk膮d pami臋ta wi臋c od ok. 2003 roku i koncertu w Rydze. Pierwsze du偶e wra偶enie po wyst臋pie Ruslany z Wild Dances. Ulubiona scena - Kopenhaga 2014. Artysta - Mans Zelmerlow, wyst臋p - Eleni Foureira z Fuego oraz Marija 艩erifovi膰 z Molitva (do dzi艣 dreszcze!) kraj - Szwajcaria. Dziel膮cy Eurowizj臋 na t膮 taneczn膮 i balladyczn膮. Ciesz膮cy si臋 do momentu g艂osowania. Spec. ds. wydawniczych w jednym z krakowskich Muze贸w, a prywatnie zapalony bramkarz amator wyst臋puj膮cy w kilku zespo艂ach na r贸偶nych poziomach rozgrywkowych. Od niedawna licencjonowany trener pi艂karski UEFA C. Uwielbia pisa膰 w nocy.

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s膮 oznaczone *